Smallworld rešenje

Dugogodišnji sistem za mrežni inventar u kompaniji Netia

Saznajte kako u poslednjih 20 godina Smallworld pomaže Netii u razvoju njihove mreže, upravljanju njihovom infrastrukturom i uvođenju najsavremenijih usluga.

O projektu

Netia i Globema započele su svoje partnerstvo pre više od 20 godina, kada se ovaj operater suočio sa mnogim izazovima tipičnim za brzorastuću telekomunikacionu kompaniju. Zbog neefikasnog poslovanja i neefikasnog planiranja, Netia se borila sa visokim operativnim i investicionim troškovima. Tragali su za sistemom za mrežni inventar koji će im pomoći da prevaziđu izazove i prate tehnološke i poslovne inovacije.

Sadržaj:

netia logo
Industrija: Telekomunikacije
Zemlja: Poljska
Usluga: Smallworld GIS
Kategorija: Upravljanje mrežnim inventarom

Jedan od najvećih Poljskih telekom operatera koji pruža TV usluge, kao i mobilni i stacionarni internet za privatne korisnike, kompanije i institucije. Ima oko 2000 zaposlenih u 70 gradova širom Poljske.

Izazovi

Sa kojim poslovnim izazovima se susretala Netia pre nego što smo započeli naše partnerstvo?

Upravljanje i efikasno korišćenje velike količine podataka i velike mrežne arhitekture:

200

baza podataka

423000

aktivnih i pasivnih
mrežnih čvorova

388000

optičkih i bakarnih
delova kablova

699000

podzemnih ruta
i lokacija

164300

rack uređaja

54000

rasterskih mapa

Pristup tačnim, kvalitetnim podacima

Nepotpuni podaci o korišćenju resursa

što rezultira visokim investicionim troškovima

Ograničen pristup podacima o infrastrukturi

što rezultira netačnim planiranjem i projektovanjem mreža sledeće generacije

Ograničenje upotrebe papirnih dokumenata

Ograničen pristup mrežnim podacima, neorganizovana struktura podataka, rizik od gubitka podataka, nema mogućnosti analize podataka i korelacije sa drugim informacijama

Nedostatak znanja o iznajmljenim resursima i njihovom korišćenju

rezultira visokim operativnim troškovima i poteškoćama u identifikovanju mesta za razvoj sopstvene mreže

Procesi koji oduzimaju mnogo vremena i nedostatak pravih alata

Nedostatak automatizovane provere izvodljivosti usluga i istraživanje na terenu

rezultirali su vremenom odziva od najmanje 1 radnog dana. Sa više upita, vreme čekanja moglo se povećati i do nekoliko dana

Preliminarni obračun troškova povezivanja novog poslovnog korisnika oduzima mnogo vremena.

Trebalo je uključiti čitav inženjerski tim jer znanje o mrežnim sredstvima nije bilo centralizovano

Neefikasan pristup pravim podacima

što rezultira neefikasnim planiranjem prodajne kampanje i analizom potražnje u gradu, ne uzimajući u obzir lokalne uslove

Naporna potraga za mestom nestanka mreže i prikupljanje tehničke dokumentacije.

Vreme potrebno za popravku prekida bilo je duže, a troškovi veći

Otežano identifikovanje usluga pogođenih prekidom ili planiranim radovima održavanja

što je rezultiralo mnogim satima dodatnih poslova u pozadini

Rešenje

Kako smo pomogli Netii da prevaziđe sve izazove uz pomoć Smallworld rešenja?

Organizovali smo podatke

  • standardizovani i dostupni sa bilo koje lokacije; ukidanje potrebe za papirnom dokumentacijom
  • lak i trenutni pristup najnovijim informacijama o mreži, korišćenju resursa i zakupu lokacije osnovnih sredstava
  • svi prostorni podaci geokodirani
  • korelacija podataka iz različitih izvora koja omogućava korisne analize

Automatizovali smo procese i učinili da alati rade na dosledan način

automatizovani procesi podrazumevaju npr:

  • proveru izvodljivosti usluge
  • preliminarni proračun troškova povezivanja novih B2B korisnika
  • lociranje mrežnih prekida
  • identifikovanje usluga na koje utiče prekid rada
  • alati koji podržavaju pružanje usluga i održavanje mreže
  • mehanizmi mrežnog dizajna koji koriste postojeću i planiranu mrežnu infrastrukturu

Omogućili smo integracije sa drugim sistemima

Integracija CRM sistema:

  • automatizovan proces provere izvodljivosti usluge
  • automatizovani procesi prodaje usluga
Podrška pružanju usluga

  • automatizovan postupak aktivacije usluga za radio sisteme, kao i fiksne bakarne i optičke mreže
Integracija SAP sistema

  • Lakše upravljanje osnovnim sredstvima
Integracija sa drugim OSS sistemima

  • podrška za investicije i procese postavljanja mreže

Prednosti primene Smallworld-a u Netii

Unapređenje procesa 

  • trenutna provera izvodljivosti usluge
  • brzi, automatizovani preliminarni proračuni troškova povezivanja novog B2B korisnika
  • identifikacija usluga pogođenih prekidom rada skraćena je na nekoliko minuta
  • svi zadaci u vezi sa proverom dostupnosti usluge mogu se izvršiti za nekoliko minuta

Finansijske koristi

  • optimizacija investicionih troškova
  • smanjeni troškovi prikupljanja podataka / inventara
  • smanjeni troškovi popravke prekida
  • uklanjanje potrebe za popunjavanjem četvorogodišnjeg popisa terenskih snimaka osnovnih sredstava kompanije

Poboljšanje kvaliteta usluge

  • tačnije planiranje i dizajn mreže sledeće generacije
  • preliminarni dizajn mreže ili usluge može se izvršiti na osnovu postojeće i planirane infrastrukture
  • efikasnije planiranje prodajne kampanje koje uzima u obzir lokalne uslove

Zaključak

Danas nema sumnje da je savremeni sistem za mrežni inventar presudan u poslovanju telekomunikacionih operatera. Kada je Netia donela odluku, nismo znali kako će se menjati tehnologije i tržište telekomunikacija; nismo znali ni sa kojim izazovima će se ovaj sistem suočiti. Po mom mišljenju, doneli smo dobru odluku odabirom Smallworld-a, fleksibilnog rešenja za mrežni inventar, koji je zasnovan na budućnosti.

Sistem nam i dalje omogućava efikasan rast. Naravno, to nije uvek lak način. U teškim vremenima iskusan prodavac igra važnu ulogu. U našem slučaju to je Globema - kompanija sa kojom sarađujemo od samog početka.

Jacek ŚwitalskiProject Preparation and Network Inventory Team Manager, Netia SA

Zakažite sastanak kako biste postigli slične rezultate u svojoj kompaniji!